W obecnych czasach media społecznościowe mają ogromny potencjał, który nie tylko pozwala komunikować się osobom z różnych zakątków świata, ale też stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji biznesu. Dlatego też od lat to właśnie social media marketing stanowi główny element strategii podejmowanej przez firmę. W jaki sposób można promować markę w Internecie oraz na jakich portalach społecznościowych warto to robić? Sprawdź razem z nami!
Promowanie sklepu internetowego. Na czym polega?
Doczekaliśmy czasów, w których założenie własnego e-sklepu ani nie jest czasochłonne, ani kosztowne. Z tego też względu zauważalna stała się tendencja do przenoszenia tradycyjnej formy handlu w sferę wirtualną. Z opcji tej coraz chętniej korzystają zarówno niewielkie przedsiębiorstwa, jak i światowi giganci.
W tym pierwszym przypadku łatwo jednak zginąć wśród konkurencji. Aby tego uniknąć, jednocześnie pozycjonując swój biznes na czele branży, niezbędne jest promowanie sklepu internetowego. Polega to na jak najlepszym zareklamowaniu swojej oferty produktowej (opis produktów) lub usługowej, aby potencjalni klienci nawet nie zastanawiali się nad odwiedzeniem konkurencyjnego e-sklepu. Sposobów na realizację tego celu jest wiele. Gdzie najlepiej szukać rozwiązań?
Gdzie promować sklep internetowy?
Bez wątpienia najlepszym miejscem na promocję e-commerce jest Internet. Działania promocyjne podejmowane przez markę mogą przybierać różnorodną formę. Wszystko zależy od tego, w jakim miejscu w sieci właściciel zdecyduje się zareklamować swój biznes. Co obecnie cieszy się największą popularnością? Już podpowiadamy!
Promowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google
Szacunkowo z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95 proc. użytkowników sieci. Czy to więc nie najlepszy kanał do realizowania działań marketingowych? W istocie tak! Wyszukiwarka internetowa Google to doskonałe miejsce na reklamę produktów ze sklepu online, ze względu na to, że po wpisaniu jednej frazy, użytkownik otrzymuje cały wachlarz propozycji! Trudno więc, aby przeszedł obojętnie obok wyników, jakie są mu podawane „na tacy”. Reklama w wyszukiwarce może być realizowana jako reklama tekstowa lub produktowa. Promowanie obejmuje jednak także pozycjonowanie sklepu.
Reklama e-sklepu w marketplace’ach
Drugą płaszczyzną realizowania działań marketingowych są marketplace’y, czyli serwisy sprzedażowe skupiające oferty różnych sprzedawców. Najpopularniejszymi z nich niewątpliwie jest Allegro oraz rozwijający skrzydła na polskim rynku Amazon. W tym wypadku reklama towaru przyjmuje formę odpłatnej promocji produktów, umieszczając je na liście wyszukiwania tuż nad pozycjami konkurencji (czyli tak zwane oferty sponsorowane). Częstym zabiegiem jest też stosowanie reklamy graficznej.
Współpraca z influencerami
W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się także influencer marketing. To nic innego jak budowanie świadomości marki we współpracy z osobami czynnie działającymi na platformach społecznościowych. Jest to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie grona zaufanych usługobiorców, którzy chętnie słuchają głosu swoich autorytetów.
Inne formy promocji sklepu online
Tak jak sklepy internetowe systematycznie wypierają tradycyjną formę handlu, tak i sama sieć powoli zastępuje standardowe formy promocji biznesu. Jeszcze do niedawna do najpopularniejszych środków promowania marki należały reklamy: outdoorowa, w prasie, w radiu czy w telewizji. Uległo to zmianie, odkąd istotne znaczenie zaczęło mieć odbieranie przekazu wieloma zmysłami. I choć w dalszym ciągu – z powodzeniem lub nie – można stosować te formy reklamy, właściciele sklepów online rozpoczęli poszukiwanie skutecznych rozwiązań, które za niewielką cenę pozwolą im docierać do szerokiego grona klientów. Wśród propozycji, które najlepiej sprawdziły się w tym aspekcie, znalazły się social media – niekwestionowany zwycięzca, jeżeli chodzi o promowanie sklepu w sieci!
Jak wypromować sklep internetowy w mediach społecznościowych?
Działania marketingowe prowadzone w obszarze portali społecznościowych bardzo często są podejmowane intuicyjnie – w końcu współcześnie mało kto nie dysponuje kontem na choć jednej platformie! Z tego też względu większość sklepów internetowych już na starcie postanawia założyć swój fanpage i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów.
Aby jednak przynosiło to wymierne korzyści, trzeba pamiętać o trzech bardzo ważnych kwestiach.
Wyznaczenie celu prowadzonych działań
W przypadku sklepów internetowych najpopularniejszym celem działań w social mediach niewątpliwie jest wzrost sprzedaży. Warto jednak przemyśleć, jakie dodatkowe korzyści może przynieść to przedsięwzięcie. Przede wszystkim chodzi tu o możliwość błyskawicznego dotarcia do szerokiego grona odbiorców (także tych zagranicznych!), zadbanie o dobre imię marki, budowania zaufania wśród konsumentów czy też zachęcenie usługobiorców do nawiązywania relacji z firmą. Wyznaczenie celu to podstawa każdej strategii marketingowej. To właśnie na nim opierać się będzie kampania reklamowa.
Określenie grupy docelowej
Działania w social mediach muszą być skierowane do konkretnych użytkowników. Dlatego też tak ważne jest dokładne sprecyzowanie grona odbiorców. Dzięki temu będzie można przygotować treści skrojone pod konkretnych klientów – zarówno jeżeli chodzi o formę, jak i sam język publikacji. Warto więc przeanalizować, do jakich ludzi ma dotrzeć prowadzona kampania w mediach społecznościowych.
Wybór najkorzystniejszego kanału komunikacji
Finalnie oba powyższe punkty wiążą się z wyborem najkorzystniejszego medium przekazu – czyli platformy, która będzie służyć komunikacji i promocji sklepu w sieci. W niektórych przypadkach warto skupić się wyłącznie na jednym serwisie społecznościowym, podczas gdy w innych niezbędne może okazać się równoległe prowadzenie kilku kanałów. Pomyśl więc, w jaki sposób najlepiej zareklamujesz swoje produkty czy usługi!
Social media. Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Social media marketing to jedna z najczęściej stosowanych form promowania firm z branży e-commerce. To, na jakiej platformie społecznościowej będą realizowane działania, w dużej mierze zależy od specyfikacji marki. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Social Media Examiner z perspektywy sprzedawców trudniących się handlem detalicznym najpopularniejszym portalem od lat jest Facebook. Jak zatem wykorzystać to narzędzie, aby dać o sobie znać potencjalnym klientom?
Reklama sklepu internetowego na Facebooku – niezbędne narzędzia
Facebook to serwis społecznościowy działający od 2004 roku. Początkowo był on traktowany stricte jako komunikator, który gromadzi użytkowników, umożliwiając im wzajemne utrzymywanie relacji. Współcześnie pełni on bardziej funkcję komunikacyjno-informacyjno-rozrywkową, jednocześnie stanowiąc doskonałe miejsce na promowanie marki. Facebook może być wykorzystywany przez właścicieli e-sklepów do:
- prowadzenia komunikacji wizerunkowej, czyli budowania i podtrzymania relacji z klientami,
- pozyskiwania leadów,
- reklamowania i promowania oferowanych usług i produktów.
Za pośrednictwem Facebooka sprzedawcy mogą prowadzić zarówno działania bezpłatne, jak i te wymagające dodatkowych opłat.
Prowadzenie fanpage’a na Facebooku
Pierwsze z nich dotyczą przede wszystkim czynnego prowadzenia fanpage’a, czyli dedykowanej strony, która stanowi wizytówkę firmy. Dla usługobiorców zaś bardzo często jest to też potwierdzenie wiarygodności danej marki – w końcu jak nie ma Cię w social mediach to… nie istniejesz! Warto więc zadbać, aby fanpage zawierał aktualne dane sklepu, które pozwolą szybko znaleźć szczegółowe informacje na temat firmy i jej działalności.
Samo posiadanie konta firmowego to jednak nie wszystko! Trzeba bowiem zadbać o regularną publikację wartościowych i angażujących treści, jak również czynnie odpowiadać na komentarze i wiadomości użytkowników. Takie działania nie tylko wzbudzają zaufanie klientów, ale też stawiają markę w dobrym świetle – jako tą, która interesuje się swoimi odbiorcami.
Facebook Ads
Do płatnych promocji na tym portalu społecznościowym należą reklamy Facebook Ads. To właśnie one pozwalają szybko poszerzyć grono odbiorców, pozyskać leady i zwiększyć przychód ze sprzedaży. Facebook Ads daje bardzo wiele możliwości, przez co stanowi dobre narzędzie do realizacji celów marketingowych czy wizerunkowych. W tym wypadku reklama może być umieszczona w newralgicznym miejscu na portalu (np. w Messengerze czy aktualnościach) oraz przybrać różnorodną formę (np. grafiki czy filmu wideo). Dzięki temu to tak naprawdę firma decyduje, w jaki sposób zaprezentuje się swoim odbiorcom.
Promocja sklepu na Facebooku – zacznij już dziś!
Każde medium społecznościowe to miejsce, w którym reklama nie przejdzie niezauważona. Wiele nowoczesnych możliwości pozwala właścicielom e-commerce planować i realizować kampanie marketingowe o bardzo różnorodnym charakterze. Jeżeli chcesz wykorzystać potencjał Facebooka, już dziś stwórz swój wyjątkowy fanpage i zacznij komunikować się z odbiorcami! Systematyczne działania to niezawodny sposób na zwiększenie zasięgów, poprawę rozpoznawalności marki oraz osiągnięcie wyższej konwersji. Sprawdź sam, jakie to proste!