Technologia

Jak wykorzystywać technologie mobilne w biznesie?

Technologie mobilne

Nowoczesne rozwiązania technologiczne to element, bez którego sprawne funkcjonowanie biznesu pozostaje jedynie mrzonką. Właściciele firm powinni więc przygotować swoje działalności do postępującej automatyzacji, poprzez wdrażanie coraz to bardziej rozbudowanych technologii informatycznych, które będą korzystne dla klientów. Tuż obok nich jednak wzrost popularności odnotowuje także mobilność. Co to wszystko oznacza dla biznesu i jak wykorzystać w nim potencjał technologii mobilnej? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!

Jak nowe technologie zmieniają biznes?

Postęp technologiczny to zjawisko, któremu większość branż zawdzięcza swój rozwój. Doskonałym tego przykładem jest branża e-commerce, w której to na przełomie ostatnich lat zaszły dynamiczne zmiany, jakie na dobre odmieniły jej pierwotne oblicze. Z dziedziny skupionej wyłącznie na sprzedaży, stała się ona obszarem służącym przede wszystkim klientowi i konieczności spełniania jego bieżących potrzeb. Tym samym wzrost zainteresowania internetowymi zakupami przez użytkowników sieci przerósł najśmielsze oczekiwania, zwiększając sprzedaż i wydajność firm z branży e-commerce.

Dlaczego firmy powinny podążać za nowymi trendami technologicznymi?

Prowadzenie własnej firmy niewątpliwie stawia przed właścicielami szereg mniej lub bardziej wymagających wyzwań. Dla niektórych jest to zadanie trudne – szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę zmiany zachodzące w kosztach prowadzenia działalności, jak również konieczność utrzymywania się ponad konkurencją. Chcąc myśleć przyszłościowo o swoim biznesie, trzeba więc stale poszukiwać rozwiązań, dzięki którym firma będzie mogła wypracować zadowalający zysk, jednocześnie promując swoją pozycję i przyciągając nowych klientów. Prawdopodobnie nic nie sprawdzi się w tym lepiej, niż nowoczesne technologie! Poszukiwanie nowych rozwiązań od zawsze stanowi więc najlepszy sposób na rozwój biznesu. Każda podejmowana próba osiągnięcia sukcesu – zarówno przez właścicieli małych, jak i średnich czy też dużych firm – musi opierać się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jeszcze do niedawna pojęcie to praktycznie w pełni odnosiło się do rozwiązań z zakresu IT. Teraz jednak równie ważnym „graczem” stają się technologie mobilne. Co to zatem oznacza?

Technologia mobilna – co to takiego?

Technologie mobilne to jedna z gałęzi nowych technologii, zakładająca wykorzystanie potencjału urządzeń mobilnych do budowania strategii biznesowej. Cieszą się one coraz większą popularnością, czego najlepszym dowodem jest fakt, iż z roku na rok wzrasta liczba użytkowników smartfonów, którzy chętniej korzystają z aplikacji mobilnych niż internetowych. Z tego względu bardzo wiele firm upatruje w tym rozwiązaniu najlepszego sposobu na pozyskiwanie i docieranie do nowych klientów, budowanie skutecznej drogi komunikacyjnej, tworzenie dobrego wizerunku marki czy oferowanie innowacyjnych produktów.

Współcześnie technologie mobilne funkcjonują w trzech różnych formach:

  • mobilne wersje stron internetowych – czyli strony www, które zostały zoptymalizowane tak, by mogły być prawidłowo wyświetlane także przez smartfon czy tablet,
  • niezależne aplikacje mobilne – czyli aplikacje dedykowane, w których oferowany jest konkretny zestaw usług (bardzo często oznacza to specjalne punkty lub rabaty) i które funkcjonują wyłącznie w oparciu o ściśle określony system operacyjny,
  • aplikacje mobilne zintegrowane z serwisami internetowymi – czyli dedykowane aplikacje, których dane są dostępne także w przeglądarce internetowej, dzięki czemu można z nich korzystać zarówno na telefonie, jak i komputerze czy tablecie.

Jakie zalety ma technologia mobilna?

Wśród głównych zalet technologii mobilnych warto wymienić właśnie ich mobilność, czyli natychmiastowy i bezpośredni dostęp użytkownika do tego, czego aktualnie potrzebuje. Smartfony pozwalają korzystać z Internetu bez żadnych ograniczeń oraz w szybki i niezakłócony sposób, przez co ich właściciele zyskują dostęp do pożądanych informacji, mogą podtrzymywać kontakty z innymi oraz załatwiać codzienne sprawy. Każdy użytkownik może także dostosować urządzenie bezpośrednio do swoich potrzeb, za pomocą licznych aplikacji mobilnych. W końcu w każdym telefonie mogą być przenoszone dane, dzięki czemu właściciel zawsze ma pod ręką to, co dla niego niezbędne.

Nowoczesne technologie w biznesie. Jak wykorzystywać aplikacje mobilne?

Aplikacje mobilne to jedne z najkorzystniejszych rozwiązań, jakie do osiągnięcia sukcesu mogą wykorzystywać właściciele firm. Jest to bezpośrednio związane z faktem, iż obecnie rzadko kto nie jest posiadaczem telefonu. Z urządzeń mobilnych korzystamy więc na porządku dziennym, czyniąc z nich wręcz sprzęty pierwszej potrzeby. Wielu użytkowników, gdy zapomni telefonu lub im się rozładuje, czuje się jak bez ręki. Dlatego też nie da się nie zauważyć, że smartfony to czynnik, który można skutecznie wykorzystać, aby dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców i osiągnąć założony cel. Jak zatem można wykorzystać aplikację mobilną?

Stały, spersonalizowany kontakt

W pierwszej kolejności jest to najlepszy sposób na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z użytkownikiem. Aplikacje mobilne umożliwiają wysyłanie powiadomień push lub wiadomości SMS, dzięki którym użytkownik ma wrażenie, że dana marka stale się z nim komunikuje, przez co jest on na bieżąco z jej działaniami. Co więcej, przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji, właściciel smartfonu musi wyrazić zgodę na jej dostęp do pewnych informacji – m.in. lokalizacji. Późniejsza analiza zachowań użytkownika, uwzględniająca czynniki behawioralne, geolokalizacyjne, demograficzne, sprzętowe czy transakcyjne, jest dla właściciela biznesu najlepszą odpowiedzią na pytanie, czego tak naprawdę potrzebuje i poszukuje dany użytkownik. Dzięki temu może on stworzyć ofertę marketingową dopasowaną wprost do wymagań i preferencji danej osoby. Targetowanie to zaś najlepszy sposób na świadome lub podświadome zmobilizowanie użytkownika do wykonana kroku, którego wymaga od niego nadawca.

Przywiązanie do marki i zwiększenie jej widoczności

Za pomocą aplikacji mobilnej można także skutecznie budować przywiązanie klienta do marki – dzięki temu, że staje się ona dla niego bardziej przystępna, chętniej angażuje się on we wzajemną interakcję. Stały kontakt pozwala zaś zbudować lojalność klienta, przez co może on się stać stałym odbiorcom usług firmy. Dla wielu przedsiębiorców aplikacja mobilna to również szansa na zwiększenie widoczności, bowiem to właśnie ona stanowi miejsce, w którym użytkownicy telefonów spędzają najwięcej czasu. Warto więc wykorzystać potencjał drzemiący w aplikacjach mobilnych do promowania oferowanego produktu czy usług oraz reklamowania działań biznesu w Internecie.

Jak przygotować aplikację mobilną dla biznesu?

Technologie mobilne mogą znaleźć zastosowanie właściwie w każdej dziedzinie rynku. Niezaprzeczalnie jednak ich znaczenie szczególne istotne jest w branży e-commerce, która to nastawia swoje działania przede wszystkim na sukces sprzedażowy. Urządzenia przenośne z zainstalowaną aplikacją mobilną, dzięki którym klienci mogą dokonywać zakupów w Internecie bez konieczności zasiadania przed komputerem, są więc dla nich najlepszą drogą do osiągnięcia zamierzonego celu. Aby jednak było to możliwe, trzeba taką aplikację przygotować. Od czego zacząć? Z pewnością od określenia i poznania grupy docelowej! Weryfikacja potrzeb i preferencji klientów pozwoli jak najlepiej dostosować i spersonalizować funkcje aplikacji, dzięki czemu spotka się ona z zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem. W trakcie projektowania warto stawiać na proste i intuicyjne rozwiązania, szczególny nacisk kładąc na funkcjonalność. Podczas przygotowywania aplikacji mobilnej dla biznesu nie można pominąć również kwestii doświadczeń konsumenta.

Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Technologia mobilna to dla wielu firm szansa na osiągnięcie sukcesu. Niektórzy użytkownicy w dalszym ciągu jednak upatrują się w nich ryzyka, doskonale zdając sobie sprawę, że ich sprzęty często są skarbnicą poufnych i prywatnych informacji. Dlatego też nie należy zapominać o zapewnieniu klientom odpowiedniego bezpieczeństwa, skutecznie chroniąc ich przed cyberprzestępczością. Dopiero zastosowanie odpowiednich systemów zabezpieczających pozwoli w pełni zrealizować strategię, jaką założyła sobie firma. Pamiętaj, by każdą technologię wykorzystywać z rozwagą!

Może Ci się spodobać