Technologia

Jak działa aplikacja InPost Mobile i jakie posiada możliwości?

Aplikacja InPost Mobile

Innowacyjne technologie? Jako lider w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych jak nikt inny potrafimy wykorzystać ich potencjał! Bacznie obserwujemy zachowania współczesnych konsumentów, dzięki czemu nie umknęło naszej uwadze, że urządzenia mobilne stały się nieodłącznym towarzyszem każdego człowieka. Wobec tego i my stawiamy na mobilność, stale rozwijając naszą niezawodną aplikację InPost Mobile. Sprawdź, jakie możliwości i korzyści płyną z jej użytkowania!

Aplikacja mobilna InPost Mobile – czym jest?

Aplikacja InPost Mobile to oprogramowanie na urządzenia mobilne, które ma ułatwiać korzystanie z usług firmy kurierskiej InPost. Tym sposobem pragniemy przekonać klientów, że nadawanie i odbieranie paczek wcale nie musi być skomplikowane! Mobilna usługa wprowadzona przez naszą firmę w profesjonalny sposób pomaga w obsłudze Paczkomatów InPost, jak również otwiera przed usługobiorcami szereg możliwości, których nie uświadczą osoby bez aplikacji zainstalowanej na swoim urządzeniu. Dlaczego więc już teraz warto pobrać ją na swój smartfon? Przekonajmy się!

Dlaczego warto zainstalować mobilną aplikację InPost na swoim urządzeniu?

Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Z jej funkcji może bezpłatnie korzystać każdy, kto lubi mieć wszystko uporządkowane, a zbędne formalności woli ograniczać do minimum! Z pewnością najlepiej sprawdzi się ona w przypadku użytkowników, którzy często dokonują zakupów online lub sami systematycznie nadają przesyłki. Niemniej także osoby robiące to sporadycznie docenią wygodę, jaka drzemie w naszym dedykowanym oprogramowaniu. Aplikacja InPost Mobile to przede wszystkim sposób na zaoszczędzenie czasu – wszystko bowiem odbywa się na jednej, wygodnej płaszczyźnie! Intuicyjny interfejs sprawia zaś, że w aplikacji bez problemu odnajdzie się każdy, kto potrzebuje skorzystać z usług kurierskich. Odbieranie i nadawanie paczek jest jeszcze łatwiejsze!

Aplikacja InPost Mobile – poznaj najlepsze funkcje i możliwości!

Odkąd aplikacja mobilna InPost miała swoją premierę, przeszła bardzo długą drogę, która wzbogaciła ją o wiele różnorodnych funkcji. Sprawdźmy zatem, co możesz zrobić, korzystając z naszej aplikacji mobilnej!

Wygodne monitorowanie przesyłek

Ile razy zdarzyło Ci się oczekiwać na przesyłkę, nie mając pojęcia, gdzie obecnie się ona znajduje? A może denerwuje Cię konieczność odwiedzania strony internetowej i wpisywania numeru przewozowego za każdym razem, kiedy chcesz zweryfikować status paczki? Dzięki aplikacji InPost Mobile możesz zapomnieć o takich sytuacjach! Każda z nadawanych przez Ciebie oraz nadanych do Ciebie przesyłek automatycznie zostanie dodana do listy, dzięki czemu wszystkie paczki zostaną zgromadzone w jednym miejscu. Unowocześnione śledzenie przesyłek wykorzystuje bowiem numer telefonu odbiorcy do wyszukania przesyłek, dzięki czemu jego urządzenie zostaje zsynchronizowane z aplikacją. Tym samym może on dowolnie śledzić postęp dostawy, jak również wygodnie zarządzać przesyłkami czy nadawać im nazwy. Ponadto nie trzeba uruchamiać aplikacji, aby na bieżąco monitorować, co się dzieje z paczką. Przy każdej zmianie statusu na ekranie smartfonu będą bowiem pojawiać się powiadomienia push!

Odbiór paczki z Paczkomatu zdalnie

Chyba już wszyscy wiedzą, że InPost Mobile to przede wszystkim aplikacja do odbioru paczek z Paczkomatu! Czy jednak każdy zdaje sobie sprawę, że można zrobić to bez konieczności podchodzenia do ekranu Paczkomatu? Zamiast tradycyjnej metody odbioru – czyli wprowadzenia 6-cyfrowego kodu odbioru lub zeskanowania kodu QR – użytkownicy aplikacji mogą skorzystać z opcji zdalnego otwierania skrytek. Bezdotykowy odbiór paczki jest możliwy dzięki temu, że aplikacja mobilna nawiązuje bezpośrednie połączenie internetowe z Paczkomatem. Zdalne otwieranie skrytek pozwala uniknąć stania w kolejkach do Paczkomatów, jednocześnie przyspieszając cały proces odbioru przesyłek przez klientów. Zatem zadbaj o swoje bezpieczeństwo i postaw na zdalne otwieranie!

Jak odebrać paczkę zdalnie przy pomocy aplikacji InPost Mobile?

Jeżeli otrzymałeś powiadomienie, że kurier właśnie umieścił Twoją paczkę w skrytce, koniecznie udaj się do wybranego Paczkomatu InPost! Aby skorzystać ze zdalnego otwierania, wystarczy, że uruchomisz aplikację i odnajdziesz przesyłkę ze statusem „Gotowe do odbioru”. Po wejściu w szczegóły ukaże Ci się przycisk „Otwórz skrytkę”. Naciśnij go i poczekaj, aż aplikacja Cię zlokalizuje. Jeżeli znajdujesz się przy właściwym Paczkomacie, skrytka zostanie automatycznie otwarta. Ty zaś możesz wyciągnąć jej zawartość, zatrzasnąć drzwiczki i… udać się w drogę powrotną!

Nadanie przesyłki bez drukowania etykiety

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem, z którego mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej InPost Mobile, jest usługa nadawania przesyłek bez drukowania etykiety, co jest niewątpliwą zaletą także dla środowiska. Mobilne nadanie paczki umożliwia całodobowe korzystanie z usług kurierskich – wystarczy przygotować paczkę, wypełnić krótki formularz i można wygodnie nadać ją w wybranym Paczkomacie InPost! Papierowa etykieta zostaje bowiem zastąpiona 9-cyfrowym kodem nadania, co jest szybkie, proste i ekologiczne!

Jak nadać paczkę przy pomocy aplikacji InPost Mobile?

Jeżeli chcesz wygodnie nadać paczkę za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile, w pierwszej kolejności musisz dobrze zapakować wysyłany towar. Kiedy już przygotujesz przesyłkę do drogi, możesz przystąpić do zmierzenia jej gabarytów. Pamiętaj, że nasze Paczkomaty oferują 3 rozmiary skrytek:

  • Gabaryt A (8 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg),
  • Gabaryt B (9 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg),
  • Gabaryt C (41 x 38 x 64 cm, maksymalna waga: 25 kg).

Uruchom aplikację mobilną InPost Mobile i w dolnym menu wybierz środkową ikonę ze strzałką „Nadaj”. Zaznacz wybraną formę wysyłki oraz określ gabaryty paczki. Następnie wypełnij formularz, podając dane odbiorcy oraz nadawcy. Opłać przesyłkę za pomocą jednej z dostępnych metod płatności (przelewy DotPay, BLIK, karty płatnicze Visa oraz MasterCard). Po dokonaniu transakcji w aplikacji pojawi się 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR, które będą niezbędne do nadania paczki w Paczkomacie. Udaj się z nimi do wybranej maszyny i w czytniku w Paczkomacie zeskanuj kod QR lub na ekranie wybierz opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu”, a następnie wprowadź kod nadania. Poczekaj, aż skrytka się otworzy i umieść w niej paczkę. Gotowe! Pamiętaj, że nie musisz umieszczać na paczce żadnej etykiety!

Przekierowanie paczki kurierskiej

Aplikacja InPost oferuje także usługę przekierowania paczki kurierskiej. To doskonała wiadomość dla tych, którzy lubią zmieniać plany w ostatniej chwili! Przekierowanie paczki InPost pozwala na zmianę sposobu dostawy, kiedy przesyłka jest już w doręczeniu. Aby tego dokonać, wystarczy odnaleźć wybraną paczkę w aplikacji, a następnie rozwinąć jej szczegóły i kliknąć przycisk „Przekieruj”. Każdy użytkownik ma do wyboru 3 opcje przekierowania: do pobliskiego Paczkomatu, wybranego PaczkoPunktu oraz do sąsiada (czyli pod adres znajdujący się przy pierwotnie wybranej ulicy).

Przedłużenie czasu odbioru paczki z Paczkomatu InPost

Czas na odbiór przesyłki z całodobowych Paczkomatów wynosi aż 48 godzin. Z doświadczenia wiemy jednak, że nagła zmiana planów może sprawić, że zwyczajnie go zabraknie! Dlatego użytkownicy aplikacji InPost mogą wygodnie przedłużyć czas pobytu paczki w Paczkomacie o kolejne 24 godziny. Co więcej, można dokonać tego wielokrotnie, wedle własnych potrzeb. Koszt usługi wynosi 7,99 zł.

Jak przedłużyć czas odbioru paczki w aplikacji InPost Mobile?

Opcja przedłużenia staje się dostępna na 12 godzin przed upływem pierwotnego terminu odbioru. Wtedy też w szczegółach przesyłki pojawia się żółty przycisk „Przedłuż”. Wystarczy w niego kliknąć i opłacić usługę za pomocą preferowanej metody płatności (BLIK, szybkie przelewy DotPay oraz karta płatnicza). To wszystko! Paczka będzie czekać na odbiorcę przez dodatkowe 24 godziny!

Umieszczenie paczki w Strefie Ułatwionego Dostępu

Z poziomu aplikacji InPost Mobile użytkownicy mogą także powiadamiać kuriera o chęci dostarczenia paczki do Stefy Ułatwionego Dostępu. Co to oznacza? Jedynie tyle, że na życzenie klienta jego przesyłka zostanie umieszczona w niżej położonych skrytkach w Paczkomacie! Dzięki temu z samodzielnego odbioru mogą swobodnie korzystać także dzieci, osoby niewysokie oraz osoby z niepełnosprawnościami. Aby wybrać tę opcję, wystarczy uruchomić aplikację, wejść w szczegóły danej przesyłki i aktywować Strefę Ułatwionego Dostępu.

InPost Mobile – jedna aplikacja, wiele możliwości!

Jesteś miłośnikiem nowoczesnych rozwiązań? A może nie lubisz zbędnych kombinacji i wolisz, gdy wszystko jest intuicyjnie proste? Niezależnie od tego, jakie motywacje Tobą kierują, koniecznie zainstaluj na swoim smartfonie naszą niezawodną aplikację mobilną InPost Mobile! Ciesz się z możliwości, dzięki którym korzystanie z usług kurierskich staje się banalnie proste!

Może Ci się spodobać