Kurier

Wybór odbioru paczki z niższej skrytki Paczkomatu – czy to możliwe?

Paczki

Znasz to uczucie, kiedy otrzymujesz powiadomienie, że kurier właśnie umieścił Twoją przesyłkę w Paczkomacie InPost? Z pewnością uradowany już obmyślasz plan, jak najszybciej udać się do wybranego urządzenia, aby ją odebrać! Ale co zrobić, kiedy na miejscu okazuje się, że Twoja paczka jest „na wyciągnięcie ręki”, jednak ze względu na wysokie ulokowanie skrytki pozostaje nieosiągalna? Każdego, kto choć raz stanął w obliczu takiej sytuacji, pragniemy uspokoić i zachęcić do skorzystania z nowej funkcji, jaką jest umieszczenie paczki w niższych skrytkach Paczkomatów InPost! Co musisz o niej wiedzieć? Jak z tego skorzystać? Przekonajmy się!

Dlaczego warto korzystać z Paczkomatów InPost?

Paczkomaty InPost to najwygodniejszy sposób nadawania i odbierania przesyłek. Z roku na rok korzysta z niego coraz więcej osób, które chcą, aby ich przesyłka jak najszybciej trafiła pod adres docelowy – niezależnie od tego, czy paczka jest wysyłana do nich, czy to oni ją wysyłają! Powodów wzrostu popularności Paczkomatów jest wiele. Do najważniejszych z nich bez wątpienia należy możliwość wygodnego korzystania z maszyn przez całą dobę. Dodatkowo klienci cenią sobie błyskawiczny czas dostawy, który standardowo wynosi tylko jeden dzień roboczy (niekiedy nawet mniej) oraz możliwość nadawania przesyłek bez konieczności zamawiania kuriera bezpośrednio do domu.

Synchronizacja Paczkomatów InPost z aplikacją InPost Mobile

Ułatwienie dla usługobiorców InPost stanowi korzystanie z aplikacji mobilnej InPost Mobile, która pozwala wygodnie obserwować wysyłane i odbierane przesyłki oraz zarządzać nimi w razie konieczności. Wśród różnorodnych funkcji znajduje się m.in. możliwość:

  • zdalnego odebrania paczek,
  • przekierowania przesyłki kurierskiej do pobliskiego Paczkomatu InPost, PaczkoPunktu lub pod adres sąsiada,
  • przedłużenia czasu odebrania paczki,
  • nadawania paczek bez drukowania etykiety.

Od pewnego czasu klienci mogą korzystać także z nowej funkcji, jaką jest Strefa Ułatwionego Dostępu! Na czym ona polega, do kogo jest skierowana oraz jak wygląda odbiór zamówienia w Paczkomacie w przypadku jej użycia? Sprawdź razem z nami!

Strefa Ułatwionego Dostępu – czym jest?

Stefa Ułatwionego Dostępu to jedna z najnowszych usług firmy InPost! Pragniemy, aby z możliwości naszych Paczkomatów mogło skorzystać jak najwięcej osób. Dlatego też słuchamy naszych klientów i stale dostosowujemy ofertę do indywidualnych potrzeb użytkowników InPost. Nową funkcjonalność kierujemy do wszystkich, którzy choć raz spotkali się z problemem niemożliwości dosięgnięcia do skrytki w trakcie odbierania zamówienia z wybranego urządzenia. Czym zatem w praktyce jest Stefa Ułatwionego Dostępu?

Już sama nazwa nakierowuje na odpowiedź! Jest to rozwiązanie, które ma ułatwić proces odbioru przesyłki, poprzez umieszczenie jej w niżej położonej skrytce w Paczkomacie. W InPost doskonale zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci są bardzo różnorodni. Nie chcemy, by którykolwiek z nich napotkał problemy w trakcie odbierania lub nadawania swoich przesyłek. Dzięki nowo wprowadzonej funkcji nasze Paczkomaty mają stać się bardziej dostępne dla usługobiorców!

Jak skorzystać ze Stefy Ułatwionego Dostępu?

Informację o potrzebie umieszczenia przesyłek w niższych skrytkach Paczkomatów można przekazać kurierowi bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej InPost Mobile. Już teraz nie musisz stawać na głowie (ani palcach!), aby odebrać swoją paczkę! Jak skorzystać z tej funkcji? Wystarczy, że na swoim smartfonie zainstalujesz aplikację InPost Mobile, a następnie wykonasz kilka bardzo prostych kroków:

  1. Uruchom aplikację InPost Mobile na swoim smartfonie,
  2. Wybierz przesyłkę, rozwiń jej szczegóły i przy pytaniu „Czy umieścić przesyłkę w Strefie Ułatwionego Dostępu?” kliknij przycisk „Aktywuj”,
  3. Gotowe! Kurier otrzymał informację o Twoich preferencjach i – jeżeli tylko będzie to możliwe – umieści przesyłkę zgodnie z założeniami. O tym, że możesz odebrać swoją przesyłkę z dolnej partii urządzenia, zostaniesz poinformowany bezpośrednio w aplikacji oraz poprzez wiadomość e-mail. Pamiętaj, że masz na to aż 48 godzin!

Czy zawsze można skorzystać ze Stefy Ułatwionego Dostępu?

Strefa Ułatwionego Dostępu to usługa, z której do woli mogą korzystać wszyscy użytkownicy Paczkomatów InPost. O chęci skorzystania z takiej możliwości należy jednak poinformować kuriera nie później, niż z chwilą przekazania przesyłek do doręczenia. Jeżeli więc status zamówienia zmieni się na „Wydane do doręczenia”, przycisk umożliwiający włożenie przesyłki do Strefy Ułatwionego Dostępu, automatycznie przestanie być dostępny. Warto również pamiętać, że nawet nasze niezawodne urządzenia mają pewne ograniczenia. Kurier z pewnością umieści pakunek zgodnie z zaleceniem, jeżeli tylko będzie taka możliwość. Co to w praktyce oznacza? Kurier może umieścić paczkę w Strefie Ułatwionego Dostępu w wybranym Paczkomacie tylko wtedy, kiedy będą wolne skrytki.

Strefa Ułatwionego Dostępu. Do kogo jest skierowana?

Strefa Ułatwionego Dostępu to usługa dostępna dla każdego, kto ma u siebie zainstalowaną aplikację mobilną InPost Mobile i kto korzysta z usług firmy kurierskiej InPost! Przede wszystkim jednak jest ona skierowana do dzieci, osób niewysokich oraz osób z niepełnosprawnościami. Zamówienie umieszczone w dolnej skrytce w znacznym stopniu poszerza grono klientów, którzy mogą wygodnie i bez stresu odbierać i nadawać przesyłki. Dlatego też, jeżeli dosięgnięcie nawet do najwyższych partii maszyn nie stanowi dla Ciebie żadnego wyzwania, pozostaw tę opcję tym, którzy zdecydowanie bardziej jej potrzebują!

Jak wygląda odbiór paczki w Paczkomacie?

Paczkomaty InPost to niezwykle nowoczesne rozwiązanie, których obsługa nie jest jednak w żaden sposób skomplikowana! Dzięki temu mogą korzystać z nich wszyscy, bez żadnych ograniczeń! Sprawdźmy zatem, jak odebrać paczkę z Paczkomatu ?

Odbiór paczki w Paczkomacie krok po kroku

Odbierz z aplikacją InPost Mobile

Obecnie najwygodniejszym sposobem na jest skorzystanie z aplikacji InPost Mobile. Aby tego dokonać, wystarczy:

  1. Udać się pod wybrany Paczkomat, tuż po odebraniu powiadomienia w aplikacji o dostarczeniu zamówienia.
  2. Otworzyć skrytkę zdalnie, poprzez wybór opcji „Otwórz skrytkę” w smartfonie. Nie trzeba nawet podchodzić do ekranu maszyny!
  3. Wyjąć paczkę, zamknąć drzwiczki i… cieszyć się z zawartości!

Odbierz z kodem QR lub kodem odbioru

Kolejnym sposobem na odbiór paczki z maszyny InPost jest skorzystanie z tradycyjnego 6-cyfrowego kodu lub kodu QR. W takiej sytuacji należy:

  1. Zaczekać na powiadomienie, w którym to umieszczony zostanie kod odbioru oraz kod QR, a po ich otrzymaniu udać się pod wybrany Paczkomat.
  2. Podejść do ekranu maszyny, wybrać opcję „Odbierz paczkę” i zeskanować kod QR lub wprowadzić numer telefonu i 6-cyfrowy kod odbioru.
  3. Gotowe! Teraz wystarczy tylko wyjąć zawartość i zamknąć drzwiczki! Widzisz, jakie to proste?

Paczkomaty to rozwiązanie dla każdego, co na każdym kroku staramy się udowodnić naszym klientom, wprowadzając coraz to nowsze funkcjonalności! Jeżeli więc chcesz w pełni korzystać z ich potencjału, zachęcamy do zainstalowania bezpłatnej aplikacji InPost Mobile! To Ty decydujesz, gdzie zostanie umieszczona Twoja paczka!

Może Ci się spodobać