Kurier

Przekierowanie paczki kurierskiej do Paczkomatu – jak to zrobić?

Przekierowanie paczki kurierskiej

Nareszcie nastał ten dzień, w którym kurier ma doręczyć wyczekiwaną przez Ciebie paczkę kurierską? Otrzymałeś powiadomienie, że przesyłka jest już w drodze, jednak w ostatniej chwili okazuje się, że nie będzie Cię w domu we wskazanym terminie? Nic straconego! W InPost oferujemy wygodne rozwiązanie, umożliwiające przekierowanie paczki do pobliskiego Paczkomatu, punktu odbioru lub pod adres sąsiada. Sprawdźmy, jak działa usługa Dynamiczne Przekierowanie oraz jak z niej korzystać!

Usługi InPost. Czy można przekierować paczkę?

Współczesny klient jest dla rynku kurierskiego bardzo dużym wyzwaniem! Tuż obok wygodnej formy dostawy czy błyskawicznego doręczenia na znaczeniu zyskują bowiem dodatkowe usługi, które mają na celu usprawnianie całego proces obsługi paczek kurierskich. Dlatego też firma InPost robi wszystko, aby przesyłki były dostarczane do klientów w najdogodniejszy dla nich sposób i wywoływały tylko uśmiech zadowolenia na twarzy klientów! Nasi usługobiorcy doskonale wiedzą już, że mogą dowolnie korzystać z opcji przedłużania paczek w Paczkomacie, czy odbierać swoje przesyłki także w weekendy. Na tym jednak nie kończą się oferowane przez nas usługi. Co jeszcze oferujemy? Bardzo często spora ilość klientów zadaje sobie pytanie, czy można przekierować paczkę do Paczkomatu? Odpowiedź na tę nurtującą kwestię stanowi stosunkowo nowa usługa przekierowania paczki od kuriera, znana pod nazwą Dynamiczne Przekierowanie. Powstała ona stworzona z myślą o tych, którym nagła zmiana planów uniemożliwiła oczekiwanie w domu na przyjazd kuriera. Co warto wiedzieć na jej temat? Już spieszymy z odpowiedzią!

Bezpłatna usługa Dynamiczne Przekierowanie InPost. Jak przekierować paczkę do Paczkomatu?

Dynamiczne Przekierowanie to jedna z usług najbardziej pożądanych przez klientów. Dzięki niej mogą oni wygodnie zamawiać paczki kurierskie za pośrednictwem kuriera InPost, czyli bezpośrednio pod wskazany w zamówieniu adres. Jednocześnie nie muszą obawiać się, że w razie nagłej nieobecności w wyznaczonym terminie przesyłka nie zostanie doręczona lub że trafi do miejsca odbioru, z którym zupełnie nie jest im po drodze. Jak to możliwe? Usługa przekierowania paczki kurierskiej zakłada bowiem możliwość przekierowania paczki do pobliskiego Paczkomatu, wybranego PaczkoPunktu lub pod dowolny adres, znajdujący się przy pierwotnie wybranej ulicy – czyli na przykład do wyznaczonego sąsiada. Jeżeli więc otrzymałeś powiadomienie, że kurier InPost właśnie dziś spróbuje dostarczyć Twoją paczkę, jednak nie możesz pozwolić sobie na oczekiwanie na jego przyjazd, już teraz skorzystaj z opcji przekierowania paczki i odbierz ją w dogodnym dla siebie czasie! Jak to zrobić?

W jaki sposób można przekierować paczkę kurierską InPost?

Jeszcze do niedawna klienci firmy InPost mogli przekierować paczkę kurierską wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej. I nadal można tak to zrobić! Wystarczy, że po otrzymaniu wiadomości e-mail lub SMS klikną odpowiedni link, który przeniesie ich na stronę, gdzie będą mogli swobodnie przekierować paczkę do wybranego Paczkomatu, punktu odbioru lub pod adres sąsiada. Z doświadczenia wiemy jednak, że klienci firm kurierskich cenią sobie przede wszystkim wygodę i prostotę korzystania z usług. Dlatego też wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, udostępniliśmy tę usługę także w aplikacji InPost Mobile!

Przekierowanie paczki kurierskiej z poziomu aplikacji mobilnej

Każdy, kto ma na swoim smartphonie aplikację InPost Mobile, doskonale wie, że jest to najprostszy sposób na odbiór i wysyłkę paczek kurierskich! Obecnie, oprócz usług nadawania paczek bez etykiety czy zdalnego odbioru przesyłek z Paczkomatu, z poziomu aplikacji InPost Mobile można także przekierować paczkę kurierską do wybranego przez siebie Paczkomatu InPost, punktu odbioru (PaczkoPunktu) czy pod adres sąsiada. Oferowana usługa zawsze jest bezpłatna i niebywale prosta do zrealizowania!

Jakie paczki można przekierować do Paczkomatu InPost?

Klienci muszą jednak pamiętać, że aby móc przekierować swoją paczkę kurierską do wybranego Paczkomatu, musi ona spełnić określone kryteria. O czym mowa? Przede wszystkim ważne, aby zmieściła się do skrytki paczkomatowej. W związku z tym do Paczkomatu InPost można skierować jedynie paczkę o następujących wymiarach:

  • gabaryt A – 8×38×64 cm,
  • gabaryt B – 19×38 ×64 cm,
  • gabaryt C – 41×38×64 cm.

Jeżeli przesyłka nie mieści się w określonych wymiarach, co znaczy że nie zmieści się do skrytki w Paczkomacie, to możliwości jej przekierowania będą ograniczały się wyłącznie do adresu znajdującego się przy ulicy pierwotnie określonej przez odbiorcę.

Warto również pamiętać, że usługobiorcy InPost mogą przekierować paczkę kurierską, która już wyruszyła w drogę! Jeżeli więc nadawca wysłał już paczkę, jednak jeszcze nie otrzymałeś wiadomości o przejęciu przesyłki przez naszą firmę, bądź cierpliwy i się nie denerwuj! Na pewno niebawem pojawi się informacja o wysyłce z opcją wygodnego przekierowania Twojej paczki! A gdy już otrzymasz taką informację, to poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, jak szybko przekierować paczkę kurierską z poziomu aplikacji mobilnej!

Jak przekierować paczkę kurierską do Paczkomatu InPost? Przedstawiamy instrukcję w kilku prostych krokach!

Korzystanie z aplikacji InPost Mobile pozwala na bieżąco kontrolować drogę zamówionych i nadawanych przez Ciebie przesyłek. Wśród licznych usług znajduje się także opcja „przekierowanie paczki kurierskiej” do innego punktu odbioru, która dla wszystkich naszych klientów jest w pełni bezpłatna! Aby zmienić adres doręczenia w aplikacji InPost Mobile, wystarczy:

  1. Uruchomić aplikację InPost Mobile na urządzeniu mobilnym.
  2. Rozwinąć listę śledzenia przesyłek i wybrać tę, która ma zostać przekierowana.
  3. W szczegółach przesyłki kliknąć przycisk „Przekieruj” przy wybranej paczce kurierskiej.
  4. Wybrać nową preferowaną opcję dostawy: do sąsiada (czyli pod adres znajdujący się w obrębie tej samej ulicy, co pierwotnie podana przez odbiorcę), do Paczkomatu (jeżeli paczka spełnia wymagane kryteria) lub PaczkoPunktu.
  5. Gotowe! Kurier został poinformowany, że klient będzie nieobecny pod wskazanym adresem, dlatego dostarczy przesyłkę do innego punktu odbioru! Pamiętaj, że w przypadku wyboru całodobowych Paczkomatów InPost możesz dokonać tego o dowolnej porze dnia i nocy!

Bezpłatna usługa przekierowania przesyłki do Paczkomatu – skorzystaj, kiedy nie ma Cię w domu!

Aplikacja InPost Mobile to centrum dowodzenia każdego klienta, który korzysta – zarówno systematycznie, jak i okazjonalnie – z usług kurierskich firmy InPost! Dzięki niej informacje o wszystkich nadchodzących i wychodzących przesyłkach zostają zgromadzone w jednym miejscu, a usługobiorca może samodzielnie zarządzać każdą z nich! Dodatkowo to najlepszy sposób na monitorowanie statusu paczek, a wszystko to pozwala na szybką reakcję w przypadku chęci przekierowania przesyłki kurierskiej do innego punktu odbioru. Pamiętaj, że opcja ta zawsze jest bezpłatna i ma na celu wyłącznie usprawnienie procesu dostarczenia paczki w ręce ostatecznego klienta. Jeżeli więc nie masz na swoim smartfonie aplikacji InPost Mobile, już teraz pobierz ją ze sklepu mobilnego i ciesz się z nowych, niezwykle wygodnych i atrakcyjnych możliwości! Korzystaj z opcji przekierowania paczki kurierskiej zawsze wtedy, kiedy tego potrzebujesz! Sprawdź sam, jakie to wygodne i łatwe! Koniec ze strachem o nieodebraną przesyłkę!

Może Ci się spodobać