Na obecnym etapie rozwoju branży e-commerce nie wystarczy już tylko zaoferować klientom atrakcyjnej cenowo oferty sprzedażowej. W dużej mierze zwracają oni bowiem uwagę na kwestie związane z obsługą procesu zakupowego, takie jak dostęp do preferowanych form płatności czy najwygodniejszej metody dostawy zamówienia, a także niski koszt dostawy. Które z form dostawy warto więc oferować w sklepie internetowym, aby sprostać wymaganiom współczesnego klienta? Dowiesz się z poniższego artykułu!
Zakupy w sklepie internetowym. Jaką formę wysyłki wybrać?
Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” przygotowanego przez Gemius już 73 proc. internautów robi zakupy w Internecie. Dla większości z nich to właśnie sposoby wysyłki oferowane w e-sklepie (lub ich brak!) stanowią czynnik, który decyduje o ostatecznym sfinalizowaniu koszyka. W tym aspekcie nie warto więc ograniczać się wyłącznie do jednej opcji!
I choć nie ma reguły mówiącej o tym, ile oraz jakie formy dostawy warto proponować usługobiorcom, każdy właściciel e-commerce powinien dać swoim klientom możliwość zróżnicowanego wyboru. Dzięki temu będą oni mogli samodzielnie podjąć decyzję na temat przewoźnika, ceny usługi czy sposobu, w jaki zrealizują odbiór paczki. Co więc powinno znaleźć się wśród proponowanych metod?
Sposoby wysyłki paczki w sklepie internetowym
Wybór sposobów dostawy w e-sklepie zawsze powinien mieć na uwadze dobro klienta. Proponowane usługi powinny różnić się między sobą wykonawcą oraz ceną. Dzięki temu za każdym razem konsument będzie mógł skorzystać z najodpowiedniejszej dla siebie formy. Które z nich obecnie zasługują na to miano? Sprawdźmy!
Przesyłki kurierskie
Przesyłka kurierska to usługa polegająca na dostawie towaru pod wybrany adres domowy lub biurowy za pośrednictwem standardowego kuriera. Metoda ta jest wygodna ze względu na możliwość bezpośredniego odbioru paczki z rąk dostawcy. Ponadto jest to niezwykle szyba dostawa! W całym procesie doręczenia firmy kurierskie wykorzystują nowoczesne procesy logistyczne, dzięki czemu przesyłka zazwyczaj trafia do odbiorcy już kolejnego dnia roboczego.
Przesyłki pocztowe
Przesyłka pocztowa to usługa realizowana za pośrednictwem listów lub paczek. Pomimo tego, że jest to najstarszy sposób doręczania przesyłek, to jego popularność maleje.
PaczkoPunkty oraz Paczkomaty InPost
Przesyłki realizowane do PaczkoPunktów oraz Paczkomatów InPost to obecnie jedna z najpopularniejszych form dostawy ze sklepu internetowego. Umożliwia odebranie przesyłki z najdogodniejszej lokalizacji. W przypadku Paczkomatów ograniczeniu nie ulega także czas odbioru – maszyny działają całodobowo, dzięki czemu można swobodnie korzystać z w każdej chwili! Inna z zalet to także szyba dostawa! Rozwiązanie to doceniają ci, którzy nie mogą pozwolić sobie na oczekiwanie na przyjazd kuriera. Zaletę stanowi również atrakcyjny koszt dostawy.
Odbiór w punktach stacjonarnych
Ostatni sposób dostawy z e-sklepu stanowi odbiór osobisty w punkcie stacjonarnym. W tym przypadku koszty wysyłki nie są naliczane, dlatego klienci chętnie wykorzystują ją w trakcie zakupów. Dlatego też warto zaoferować taką możliwość, jeżeli tylko istnieje szansa jej realizacji.
Jaka jest najtańsza forma wysyłki?
Obecnie za najtańszą formę nadania paczki uznaje się nierejestrowaną przesyłkę pocztową. Rzadko jednak opcja ta pojawia się wśród metod dostawy w sklepach internetowych. Powodem jest fakt, że jej podróż w żaden sposób nie jest dokumentowana, przez co łatwo o jej zaginięcie. Właściciele e-sklepów powinni jednak pamiętać, że nie zawsze to koszty odgrywają najważniejszą rolę – czasem klient woli zapłacić więcej, jednak otrzymać towar szybciej lub odebrać go w preferowany przez siebie sposób. Wobec tego warto korzystać z różnorodnych usług firm kurierskich, dostosowując ofertę do potrzeb konsumentów.
Darmowa dostawa
Wiele sklepów internetowych stawia na darmową dostawę od wybranej kwoty, aby przyciągnąć klientów. Taki chwyt marketingowy jest nie tylko mile odbierany przez usługobiorców robiących duże zakupy, ale także może przynieść zysk sprzedawcy. Dlaczego? Otóż wielu klientów w takiej sytuacji zdecyduje się dążyć do przekroczenia wymaganej kwoty, dzięki której będą mogli skorzystać z darmowej dostawy! Tym samym wzrasta prawdopodobieństwo, iż zakupią oni więcej, aniżeli początkowo planowali.
Wysyłka w sklepach internetowych. Czym się kierować?
Wybierając najwygodniejsze metody wysyłki dla sklepu internetowego, należy kierować się bieżącymi potrzebami klientów. W tym celu warto przeanalizować wyniki raportów, które co roku są sporządzane dla branży e-commerce. Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce 2020” współcześni kupujący online najchętniej korzystają z dostawy do Paczkomatów, pozostawiając dostawę kurierską w tyle. W trakcie zakupów szczególną uwagę zwracają na to, czy wśród sposobów wysyłki znajdują się preferowane przez nich metody. Jest to jeden z głównych czynników, decydujących o dalszym losie zamówienia. Z kolei wśród czynników najbardziej motywujących do zwiększenia częstotliwości zakupów w e-sklepie znalazły się niższe koszty dostawy – w tym także darmowa dostawa – oraz doręczanie przez 12 godzin. To, co zaś zniechęca konsumentów, to przede wszystkim długi czas oczekiwania na dostawę zamówienia oraz zbyt wysokie jej koszty.
Tania i szybka dostawa? Postaw na InPost!
Najnowsze badania przeprowadzone przez Kantar Polska jasno obrazują, że Paczkomaty InPost to obecnie najchętniej wybierana forma dostawy w Polsce! Aż 80 proc. kupujących w Internecie zaufało naszej firmie, wyróżniając ją na tle innych firm kurierskich! Jeżeli więc jesteś zainteresowany szybką i tanią dostawą kurierską, chętnie zrealizujemy za Ciebie wszelkie formalności!