Kurier

Dowiedz się, jaka jest najchętniej wybierana metoda wysyłki

Paczki

Każdy właściciel sklepu internetowego doskonale zdaje sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach przewagę nad konkurencją może zapewnić mu w dużej mierze sprawna obsługa, dostosowana do potrzeb klientów. Opracowując plan działania, musi więc wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii – w tym wybór odpowiednich metod dostawy w sklepie internetowym. Aspekt ten jest niezwykle ważny zarówno z perspektywy konsumenta, jak i samego sprzedawcy. Które z form dostawy warto więc wdrożyć do e-sklepu i dlaczego? Sprawdź razem z nami!

Sklep internetowy a formy dostawy

Nie da się ukryć, że dla klientów sklepów internetowych możliwość wyboru to jedna z najcenniejszych korzyści. Dotyczy to nie tylko produktów dostępnych w sklepie, ale i metod płatności czy form dostawy. Dlaczego w internetowym biznesie warto stawiać na wiele opcji w każdym z tych przypadków? Już wyjaśniamy! Możliwość skorzystania z preferowanego rozwiązania sprawia, że klient chętniej robi zakupy. Tym samym maleje prawdopodobieństwo, że zdecyduje się on porzucić koszyk i zrezygnować z dalszych zakupów. Co więcej, oferowanie różnorodnych form dostawy w sklepach internetowych ma bezpośredni wpływ na zwiększenie konwersji! Skoro już wiemy, że w każdym sklepie internetowym powinno znaleźć się kilka sposobów dostawy, sprawdźmy teraz, które z nich są najchętniej wybierane przez klientów!

Jakie metody dostawy są najchętniej wybierane przez kupujących?

Jeżeli chodzi o metody dostawy najchętniej wybierane przez klientów e-commerce, w ciągu ostatnich kilku lat miano lidera utrzymywała standardowa przesyłka kurierska. Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce 2020” poprzedni rok przyniósł jednak nieoczekiwaną zmianę, umieszczając Paczkomaty na pierwszym miejscu najczęściej wybieranych form dostawy ze sklepu internetowego. Wpływają na to bez wątpienia koszty dostawy i jej szybkość. Jednak co w praktyce oznacza ten trend? Z pewnością to, że klienci coraz bardziej cenią sobie elastyczność oraz samodzielność! Z czym zaś powinien liczyć się sprzedawca? Z koniecznością zaoferowania najkorzystniejszych i najpopularniejszych rozwiązań w swoim internetowym biznesie! Których nie może wśród nich zabraknąć?

Przesyłka kurierska

Przesyłki kurierskie w dalszym ciągu stanowią jeden z najchętniej wybieranych rodzajów wysyłek. Stąd też wśród metod dostawy nie powinno zabraknąć usług standardowego kuriera. Opcja ta charakteryzuje się krótkim czasem realizacji (zazwyczaj jeden dzień roboczy) oraz możliwością dostawy zamówienia prosto do domu. Zatem sprawdza się w przypadku większych zamówień.

Dostawa do punktu odbioru (w tym Paczkomatów InPost)

Firma InPost ze swoimi innowacyjnymi Paczkomatami zapoczątkowała w Polsce dostawę do punktów odbioru! Dzięki temu, że nasze Paczkomaty można odwiedzać całodobowo, klienci bardzo chętnie wykorzystują ich potencjał i możliwości! Metoda ta jest niezwykle wygodna, a cały proces doręczenia przebiega błyskawicznie!

Dostawa do sklepu stacjonarnego

Właściciele e-commerce dysponujący punktem stacjonarnym, powinni udostępnić swoim klientom możliwość odbioru zamówienia w podanej lokalizacji. W takim wypadku nie generuje on żadnych dodatkowych kosztów, zatem powinien być bezpłatny. Dzięki temu klienci chętniej będą korzystać z darmowej dostawy!

Koszty dostawy w e-sklepie

Formy dostawy oferowane w sklepach internetowych powinny być zróżnicowane nie tylko pod kątem metody realizacji, ale i ceny. Nawet największy wielbiciel danego przewoźnika z pewnością nie skorzysta z usług kurierskich, jeżeli koszt przesyłki znacznie przerośnie nie tylko wartość zamówienia, ale i czas oczekiwania! Warto więc pamiętać, że brak wygodnych dla klienta sposobów dostawy, jak również związane z nimi koszty, mogą bezpośrednio zdecydować o braku złożenia zamówienia.

Sklepy internetowe powinny więc oferować różnorodne sposoby dostaw w różnych cenach:

  • przesyłki do punktów odbioru i Paczkomatów InPost -równie tanie, co wygodne rozwiązanie! Najczęściej wybierane przez klientów, którzy nie mogą pozwolić sobie na oczekiwanie na przyjazd kuriera,
  • przesyłki kurierskie – umożliwiające ekspresowe i wygodne nadawanie paczek o różnych gabarytach. Dobrze sprawdzą się w przypadku większych zamówień, jednak każdy klient musi liczyć się, że obecnie jest to najdroższa usługa firm kurierskich. Jej popularność sprawia jednak, że standardowego kuriera nie powinno zabraknąć w żadnym sklepie internetowym!

Wysyłka w sklepie internetowym. Jak wybrać najlepszego dostawcę?

Współpraca z firmami kurierskimi to dla sklepu internetowego szansa na optymalizację procesów, związanych z wysyłką zamówień do klientów. W trakcie wyboru to właśnie ich potrzebami należy kierować się w pierwszej kolejności. Oprócz tego jednak równie istotne jest dostosowanie formy wysyłki do wielkości sklepu oraz rozprowadzanego przez niego asortymentu, jednocześnie mając na względzie, iż wraz z rozwojem sklepu może dojść do zwiększenia ilości przesyłek. Wybierając najlepszego dostawcę usług wysyłkowych, nie można pomijać także kwestii kosztów dostawy oraz metod, jakie oferuje w ramach świadczonych usług. Niewątpliwie liderem w tej dziedzinie jest InPost, dzięki któremu każdy właściciel e-commerce może nadawać przesyłki w najwygodniejszy dla siebie sposób!

Nadawanie przesyłek z InPost – sprawdź, jakie to proste!

InPost jest firmą kurierską, która od lat świadczy usługi na najwyższym poziomie! Dzięki nam nadanie przesyłek jest niebywale proste – sprawdź sam!

Jak nadać paczkę u kuriera?

Właściciele sklepów internetowych oraz indywidualni klienci mogą swobodnie nadawać paczki bez wychodzenia z domu! Aby to zrobić należy:

  1. Przygotować paczkę i odpowiednio zabezpieczyć jej zawartość.
  2. Zalogować się na konto w Managerze Paczek, wybrać w panelu opcję „Wyślij przesyłki” oraz „zamawiam odbiór przez kuriera”.
  3. Wprowadzić dokładne odbiorcy oraz określić gabaryt nadawanej paczki.
  4. Opłacić etykietę wysyłkową, która zostanie automatycznie wygenerowana przez system.
  5. Wydrukować etykietę i nakleić ją w widocznym miejscu na opakowaniu.
  6. Teraz pozostaje czekać, aż kurier zjawi się po odbiór przesyłki!

Jak wysłać paczkę pobraniową?

W dalszym ciągu paczki pobraniowe to jedne z najchętniej wybieranych metod dostawy w sklepach internetowych. Cały proces dostawy odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku standardowych usług – z tym jednak wyjątkiem, że zamówienie zostaje opłacone dopiero po dostarczeniu przesyłki.

Aby wysłać paczkę za pobraniem, ponownie należy skorzystać z Managera Paczek:

  1. Przygotuj paczkę do drogi i zmierz jej gabaryty.
  2. Wejdź na konto w Managerze Paczek, zaadresuj paczkę (pod adres domowy, do Paczkomatu InPost lub PaczkoPunktu) oraz określ jej wymiary.
  3. Opłać zlecenie wysyłki za pobraniem.
  4. Wydrukuj automatycznie wygenerowaną etykietę i naklej ją w widocznym miejscu na przesyłce.
  5. Nadaj paczkę kurierem, w wybranym Paczkomacie lub PaczkoPunkcie.
  6. Poczekaj, aż przesyłka zostanie odebrana przez dostawcę i wyruszy w drogę do odbiorcy!

Jak nadać paczkę przez aplikację InPost?

Nadawanie paczek może odbywać się także z poziomu aplikacji mobilnej InPost Mobile. Ta forma nie wymaga konieczności drukowania etykiety!

  1. Przygotuj paczkę do drogi.
  2. Uruchom aplikację InPost Mobile na urządzeniu mobilnym i naciśnij przycisk „Nadaj”.
  3. Wybierz typ nadania (Paczkomat-Paczkomat, Paczkomat-Dom) oraz gabaryty przesyłki.
  4. Uzupełnij formularz dostawy o niezbędne dane.
  5. Opłać przesyłkę w aplikacji za pomocą wybranej metody.
  6. Udaj się do Paczkomatu/PaczkoPunktu i użyj 9-cyfrowego kodu lub kodu QR, aby nadać przesyłkę. Gotowe!

Widzisz, jakie to proste? Wysyłka produktów z firmą InPost zawsze kończy się powodzeniem!

Może Ci się spodobać